Általános szerződési feltételek

I. SZOLGÁLTATÓ, TARTALOM

1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) határozza meg a Szolgáltató vagy Rendezvényszervező, valamint az internetes jegyértékesítési rendszert használó természetes vagy jogi személy (továbbiakban: Vásárló) között a belépőjegyek, bérletek és voucherek (továbbiakban: Belépőjegyek) értékesítésére, kezelésére és felhasználására, a Rendezvényen való részvételre, illetve esetlegesen egyéb termékek megvásárlására vonatkozó szolgáltatások igénybevételének feltételeit, a keletkező jogokat és kötelezettségeket. A Szolgáltató és a Vásárló együttesen említve a továbbiakban: Felek.

Szolgáltató adatai:

Szolgáltató megnevezése: Maczkó Ádám EV.
Székhelye: 2194 Tura, Vasút utca 26.
Adószáma: 59402363-1-33
Weboldal megnevezése, címe: www.maczkoadam.hu
Postai címe: 2194 Tura, Vasút utca 26.
Elektronikus levelezési címe: hello@maczkoadam.hu
Telefonszáma: +36-30-642-3848
Ügyfélszolgálat és panaszkezelés: E-mailben, hello@maczkoadam.hu címen
Panaszkezelés címe (Kizárólag visszaküldési cím!): 2194 Tura, Vasút utca 26.

Tárhely szolgáltató adatai:
Tárhely szolgáltató neve: Rackforest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó ZRt.
Tárhely szolgáltató címe: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001. ajtó
Tárhely szolgáltató szerverének címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22., 3. em.; 1087 Budapest, Asztalos Sándor u. 13.; 1108 Budapest, Kozma u. 2.

2. A Szolgáltató a Vásárlók részére Belépőjegyek és egyéb termékek online megvásárolhatóságát biztosítja (a továbbiakban: Szolgáltatás). A Szolgáltatás megvásárlásával a Vásárló a Szolgáltatóval, vagyis a Rendezvény szervezőjével szolgáltatási jogviszonyba kerül. A Vásárló által megvásárolt Belépőjegy tehát egy szerződés (továbbiakban: Szerződés) a Szolgáltató és a Vásárló között.
A Szolgáltató további partnerekkel és alvállalkozókkal hozza létre Szolgáltatását, végzi a Rendezvények szervezését, lebonyolítását.

3. Az internetes jegyértékesítési felületet biztosító szolgáltató: Platformszolgáltató. A Platformszolgáltató online internetes rendszert (a továbbiakban: Rendszer) üzemeltet elsősorban élőben megtartott, élőben közvetített vagy rögzített színházi-, zenei-, sport és egyéb eseményekre (a továbbiakban: Rendezvény) szóló Belépőjegyek megvásárlásának elősegítésére, illetve online termék- és szolgáltatás értékesítésre (utalvány, könyv, hanghordozó, parkolójegy stb. vásárlása).
A Szolgáltató és a Platformszolgáltató együttesen továbbiakban: Jegyértékesítő.

Platformszolgáltató adatai:

Platformszolgáltató: Funcode Wizard – Showtrade Kft.
Platformszolgáltató székhelye: 2310 Szigetszentmiklós, Dózsa György köz 3.
További információk: https://maczkoadam.livetickethub.hu/adatkezelesi

4. A Rendezvény a meghirdetettnek megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező kötelezettsége. A Rendszer útján értékesített Belépőjegyeket és egyéb termékeket a Vásárlók részére Rendezvényszervező értékesíti. A Rendezvényszervező neve és más azonosítási adatai a Belépőjegyen is szerepelnek.

5. A Platformszolgáltató a Rendezvény szervezésében és lebonyolításában nem vesz részt. A Platformszolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt Belépőjeggyel látogatott Rendezvényen fellépő művészek, sportolók, más előadók szereplése, illetve előadás minősége, lebonyolítása, megvalósulása vagy elmaradása kapcsán. A Szolgáltató és a Platformszolgáltató által nyújtott szolgáltatások és az esetleges felelősségük elkülönülnek.

6. A Rendezvényszervező jogosult a saját weblapján a jegyértékesítési szolgáltatáson túlmenően más szolgáltatásokat is nyújtani, más termékeket is értékesíteni, illetve olyan jegyeket is értékesíteni, amelyek nem a Platformszolgáltató Rendszeréből származnak. Ezekre a szolgáltatásokra és termékértékesítésekre amennyiben a vonatkozó szabályok eltérnek az általános szabályoktól, úgy a jelen ÁSZF külön jelzi.

7. A Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amelyhez engedély szükséges és ezáltal engedélyköteles.

8. A megrendelések leadása kizárólag elektronikus úton lehetséges. Faxon, telefonon, e-mailen, levélben rendelés leadására nincs lehetőség, az ilyen módon érkezett megrendeléseket a szolgáltatás megvásárlásának online felülete, a Webáruház nem tudja teljesíteni.
A Vásárló a “Fizetés” gomb megnyomásával fogadja el a Szolgáltatásra vonatkozó szerződés feltételeit, a jelen ÁSZF rendelkezéseit és a konkrét termékek megvásárlására vonatkozó egyedi feltételeket. A Szerződés létrejöttével a Vásárló kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket megismerte és magára nézve kötelezőnek elfogadta, továbbá a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatai kezeléséhez az ÁSZF-ben, valamint az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott körben hozzájárult.

9. A létrejött Szerződés írásbeli szerződésnek minősül, a Szerződés létrejöttét a Vásárló által megadott, elektronikusan elmentett vásárlási adatok igazolják, amelyeket a Szolgáltató a számvitelre és adózásra vonatkozó jogszabályokban meghatározott határidőig őriz. A Vásárló által begépelt adatok, a termékre vonatkozóan a Szolgáltató rendszerében őrzött adatok, a tranzakció banki visszaigazolása, illetve az ÁSZF szövegezése együttesen alkotják az írásbeli Szerződést. A létrejött Szerződést a Szolgáltató külön nem iktatja, de gondoskodik a mindenkor irányadó ÁSZF szövegének, valamint az előző mondatban meghatározott adatoknak és visszaigazolásoknak – a GDPR szabályai szerint lehetővé tett – megőrzéséről.

10. A Felek közötti Szerződés magyar nyelven jön létre.

11. Az ÁSZF módosításának esetén a Szolgáltató a Vásárlót a változásoknak a weboldalán – https://maczkoadam.hu/ és a Platformszolgáltató által biztosított https://maczkoadam.livetickethub.hu/ oldal együttesen – (továbbiakban: Weblap vagy Honlap) történő közzététele útján értesíti. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően, a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell csak alkalmazni. Az ÁSZF módosítás nem visszamenőleges hatályú, így nem érinti a korábbi vásárlásokat, kivéve, ha az adott szabályok a Vásárlóra nézve kedvezőbbek vagy eltérést nem engedő jogszabály kötelezően alkalmazni rendeli azokat. 

12. Az ÁSZF-ben használt egyes alapfogalmak meghatározásai a törzsszövegen olvashatók, a továbbiakban használt fogalmat vastag betűvel jelölve.

II. TÁJÉKOZTATÁS

1. A Felekre a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet 11. §-a irányadó.

2. A Rendezvény lényeges tulajdonságai megtalálhatók a Rendezvény adatlapján. A Weblapon a Vásárló regisztráció nélkül megtekintheti az előadások adatait. Az adatlapon teljes körű tájékoztatás található az éppen elérhető jegyekről, árukról. A feltüntetett árak az ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegét tartalmazzák magyar forintban kifejezve, bruttó árak, (amennyiben tartalmaznak) az ÁFA összegét magukban foglalják. A szolgáltatás jellegéből adódóan egységár feltüntetésére nincs mód.

3. A Szolgáltató adatai az I. pontban találhatóak.

4. A szerződés szerinti termékért, illetve szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás (amennyiben tartalmaz) általános forgalmi adót tartalmazó teljes összegét a vásárlási felület ún. “kosár” oldala tartalmazza, megjelölve a bruttó jegyárakat, kényelmi díjat és az esetleges szállítási költséget. Az itt feltüntetett bruttó árakon felül a fogyasztónak további költsége nem merülhet fel.

5. Ha a Rendszer igénybevételéért a Vásárlónak kényelmi díjat kell fizetnie, akkor azt a vásárlás folyamata során a Rendszer pontosan feltünteti. A kényelmi díj a Platformszolgáltatás igénybevételének díja, nem a bankkártya vagy más fizetési mód használata miatt számított összeg. A kiválasztott szállítási és fizetési módok (pl. futárszolgálat) további költségekkel járhatnak, amelyet a Rendszer pontosan feltüntet.

6. A Jegyértékesítő határozatlan időre szóló vagy átalánydíjas szerződést nem alkalmaz. Az ellenszolgáltatás összege az adott vásárlásra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza.

7. A vásárlás lebonyolítására szolgáló eszköz (mobiltelefon, telefon, internetkapcsolattal rendelkező számítógép, tablet stb.) internet-, mobil- vagy más elektronikus kapcsolatának, esetlegesen a speciális fizetési mód (pl. mobilfizetés) ellenértékeként a Vásárló egyéni előfizetői vagy más szerződése alapján a telekommunikációs szolgáltatója díjat számíthat fel. A Jegyértékesítő maga azonban emelt díjas szolgáltatást nem alkalmaz.

8. A fizetés és az elektronikus jegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az e-ticket kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A szolgáltatás teljesítése automatikus, a teljesítési határidő azonnali. A panaszkezelésre vonatkozó szabályokat a jelen dokumentum XII. pontja tartalmazza.

9. A vásárlási folyamat során a Vásárlónak az ellenérték megfizetésén túlmenő kötelezettségei nincsenek.

10. A Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződés határozott időre jön létre, időtartama Belépőjegy vásárlása esetén a Rendezvény időpontjáig, vagy más termékek esetében pedig termék átvételéig tart.

11. A szerződés határozatlan időtartamú szerződéssé nem alakul át.

12. A Jegyértékesítő részére letétet vagy egyéb pénzügyi biztosítékot a Vásárló nem nyújt.

13. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről szóló információkat, esetlegesen a termék visszaküldésének költségeiről szóló információkat a jelen dokumentum VII. pontja és 2., 3. mellékletei tartalmazzák.

14. A Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) l) bekezdése alapján az elállási jogát, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól.

15. A Szolgáltató által értékesített termékkörre jótállási kötelezettség nem vonatkozik. A kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségeket a jelen dokumentum VIII. pontja és 4. melléklete részletezi.

16. A Platformszolgáltató által nyújtott Platformszolgáltatás a Funcode Wizard Platformon valósul meg. A Platformszolgáltatás SaaS természetű, amely használata során, a Szolgáltató a Vásárlók felé saját, önálló szolgáltatásaként Belépőjegyeket vagy egyéb termékeket kínál értékesítésre, a Vásárló a biztosított felületen képes Vásárlási Tranzakciókat bonyolítani.

17. A Platformszolgáltatás előre látható, tervezett karbantartási időkön túli rendelkezésre állási ideje (SLA AVAILABILITY) 99,4% x 24 x 7 x 365. Platformszolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy az esetleges működési, szoftveres, üzemeltetési és szolgáltatási hibákat, a hiba nagyságától függően, ésszerű határidőn belül kijavítsa.

18. A Platformszolgáltatás egy összetett szolgáltatás, amely saját és license-elt szoftverelemeket, csatlakozó szolgáltatásokat (ide értve különösen, de nem kizárólagosan a fizetést és a számlázást, mint külső szolgáltatást biztosító harmadik felek szolgáltatásait), illetve egyéb, harmadik fél által biztosított erőforrás bérleti, infrastrukturális és futtató környezeti szolgáltatásokat is tartalmaz. Ezért a hiba beazonosítása és elhárítása nem minden esetben a Platformszolgáltató hatáskörében merül fel, illetve a hiba elhárítása során szükség lehet harmadik felek bevonására. Az előbbiekben felsoroltak miatt, a Platformszolgáltató a hiba elhárítására, és annak határidejére garanciát nem vállal.

III. VÁSÁRLÓ ADATAI

1. A Vásárló kijelenti, hogy adatai a valóságnak megfelelően kerültek megadásra a Rendszerben. A Szolgáltató a Vásárló által megadott adatoknak megfelelően felel a teljesítésért és a számla kiállításáért. A Szolgáltató kizárja felelősségét a vásárlás során megadott téves, hibás vagy hamis adatok vagy e-mail cím megadásából eredő kárért.

2. A Jegyértékesítő a Vásárló személyes adatait, amiket a vásárlás során önkéntes hozzájárulásával engedélyez, az Adatkezelési Tájékoztatójában részletezett szabályok szerint kezelik.  Az Adatkezelési Tájékoztató elérhető a vásárlási felület láblécében.

3. A személyes adatok kezelésével, tárolásával kapcsolatban a Jegyértékesítő az elvárható legnagyobb gondossággal jár el. Az elvárható legnagyobb gondosság ellenére megvalósuló támadások által okozott esetleges károkért azonban a Szolgáltatót és a Platformszolgáltatót felelősség nem terheli.

4. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Vásárló megrendelését indokolt esetben visszautasítsa, és utólag a megvásárolt jegyet érvénytelenítse, így különösen valótlan, vagy hiányos adatok megadása, illetve a Rendszerrel vagy a Belépőjegyekkel történő bármilyen visszaélés esetén.

5. Olyan Rendezvények esetében, ahol a Rendezvényszervező a Belépőjegyeket névre szólóan bocsátja ki és azok nem átruházhatóak, a Szolgáltató jogosult a Vásárló adatait ellenőrizni.

6. A regisztráció során jelszó megadásával lehetővé válik, hogy a Vásárlónak csak egyetlen alkalommal kell megadnia az adatait és nem minden egyes vásárlás során. A regisztráció a Honlapon történő vásárlásnak nem feltétele, de a regisztrációval az ismételt vásárlások egyszerűbbé tehetők.

7. Felhasználói fiók: A Vásárlót teljes körű felelősség terheli a létrehozott fiókjához tartozó felhasználónév és jelszó párossal, illetve azon keresztül történő mindennemű vásárlással és egyéb tevékenységgel kapcsolatban. A Vásárló vállalja, hogy haladéktalanul értesíti a Szolgáltató ügyfélszolgálatát adatainak bármilyen illetéktelen felhasználása, illetve a biztonság egyéb módon való megsértése esetén. A jelszó tárolásából vagy a felhasználónév és a jelszó harmadik személy részére való átadásából fakadó károkért a Szolgáltató nem felel. 

7.1. Regisztráció: a „Bejelentkezés/Regisztráció” feliratú gombra kattintást követően egy e-mail cím és egyéb adatok megadásával tud (további részletek az Adatkezelési Tájékoztatóban).

7.2. Belépés: A sikeres regisztrációt követően, a belépési felületen a belépési adatait megadva tud belépni a felhasználó fiókjába.

7.3. Regisztráció törlése: Jogosult bármikor, a Honlapon erre a célra létrehozott felületen (belépés után személyes fiók, Profilom, Fiók törlése) a felhasználói adatai törlésére. Ezt követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből. A már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését nem érinti, nem eredményezi ezen adatok törlését.

7.4. Adatok frissítése: A Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

8. A visszaélés elkerülése végett a regisztráció során megadott e-mail címre a Szolgáltató e-mailt küld, amelyben felkéri a Vásárlót a regisztrációjának a megerősítésére. Amennyiben a regisztráció megerősítése 48 órán belül nem történik meg, úgy a Szolgáltató a regisztrációt – illetve a létrejött ideiglenes vásárlói fiókot – törli. A regisztráció megerősítésével egyidejűleg a Vásárló jogosult jelszót megadni a vásárlói fiókjához való biztonságos hozzáféréshez. A vásárlói fiók a regisztráció megerősítéséig ideiglenes státuszban van, a megerősítéssel jön létre véglegesen.

IV. BELÉPŐJEGYTÍPUSOK, FELHASZNÁLÁSUK

1. Az elektronikus utalványt, illetve e-ticketet a Vásárló a sikeres vásárlást követően saját maga töltheti le és/vagy maga nyomtatja ki, azokat nem lehet sem személyesen jegypénztárakban, sem postai úton átvenni.

E-ticket: Az e-ticket egy teljes értékű elektronikus Belépőjegy. Az e-ticketen lévő számsor és vonalkód az összes szükséges információt tartalmazza az elektronikus beléptetéshez.

Elektronikus utalvány: A vásárlást követően a Szolgáltató egy igazoló e-mailt küld a Vásárló által megadott e-mail címre. Az e-mail tartalmazza a megvásárolt utalványt, utalványazonosítót.

2. Az e-ticket belépőjegyet a Vásárló köteles a Rendezvényre kinyomtatva vagy elektronikus módon magával hozni és felmutatni a belépéskor. A kinyomtatott Belépőjegy abban az esetben használható fel, amennyiben azon a vonalkód és a vonalkód melletti kód jól olvasható. A belépés lehetséges a megfelelő “okostelefonnal” rendelkező ügyfelek számára, a telefonra letöltött belépőjegyek felmutatásával is.

3. Vásárló tudomásul veszi, hogy a Belépőjegyet a Rendezvényszervező a Rendezvény helyszínén elektronikusan ellenőrizheti, amely azt azonnal érvényteleníti. A beléptetés során az első érvényesítés érvényes, amelyet a Rendezvényszervező beléptető-rendszere az adott vonalkóddal beléptetésre elfogadott. Minden további belépési kísérlet érvénytelen és a belépés megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet felmutató személye megegyezik-e az eredetileg az e-ticket belépőjegyet vásárlóval. Az ilyen okból történő kizárás miatt Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető.

4. A Belépőjegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség kizárólag a vásárlót terheli.

5. Ha az adott rendezvényhez tartozó oldal ezt kifejezetten feltünteti, a Szolgáltató a Vásárló kívánságára egyes rendezvények esetén vállalja, hogy a jegyet biztonsági, ún. “hagyományos” jegypapírra kinyomtatja, és azt futárszolgálattal kiszállíttatja a Vásárló költségén. Ebben az esetben ezt a kiszállítási lehetőséget, a futárszolgálat díját, valamint a kiszállítás határidejét a Kosár oldal minden esetben pontosan, (a díj esetében bruttó összegben) feltünteti.

V. BELÉPŐJEGY VÁSÁRLÁSA

1. A jegyvásárlás menetére vonatkozó szabályokat a jelen ÁSZF és a Platformszolgáltató Felhasználói Feltételei tartalmazzák.

2. Belépőjegyeket vásárolni kizárólag a Rendezvényszervező weboldalán online vagy az általa felhatalmazott, vele szerződésese viszonyban álló jegyforgalmazókon keresztül személyesen lehetséges.

3. Bármilyen másik viszonteladó, jegyértékesítő, jegycserélő vagy az általa üzemeltetett internetes áruház nem hivatalos jegyértékesítőnek minősül. A nem hivatalos jegyértékesítőtől megvásárolt Belépőjegyek nem jogosítanak a Rendezvényre történő belépésre. Nem hivatalos forrásból megvásárolt jegynek minősül az olyan Belépőjegy is, amelyet eredetileg a hivatalos jegyforgalmazók állítottak ki, de azt annak eredeti vásárlója vagy az eredeti vásárló által felhatalmazott birtokosa más számára kereskedelmi céllal továbbértékesítette. Az ebben a pontban felsorolt esetekben a Belépőjegyekért a Rendezvényszervező semmilyen felelősséget nem vállal.

4. A Rendezvényszervező a hivatalos jegyforgalmazókon keresztül kizárólag a kiskereskedelmi célú, közvetlenül a végfelhasználók számára történő Belépőjegy értékesítést teszi lehetővé. Szigorúan tilos a Belépőjegyek jegyforgalmazókon keresztüli kereskedelmi vagy viszonteladási céllal történő vásárlása. Rendezvényszervező az olyan vásárlói magatartásra, amelynél feltételezhető, hogy az a vásárlásból származó Belépőjegyek viszont értékesítésére, az elérhető Belépőjegyek mennyiségének és minőségének befolyásolására, vagy a Belépőjegyek felhalmozására törekszik súlyos szerződésszegésként tekint, az ilyen tranzakció(k)ból származó szerződést akár utólag, a vásárlás megtörténte után is egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondja, és az esetlegesen megfizetett részvételi díjakat a vásárló számára – a Belépőjegyek érvénytelenítése mellett – visszafordítja.

5. Ha van személyes jegyvásárlási lehetőség, a Hivatalos Jegyforgalmazó a Rendezvény oldalán kerül feltüntetésre.

6. Internetes jegyvásárlás lépései a Weboldalon keresztül:

  1. A Belépőjegyek megvásárlására a megfelelő Rendezvény kiválasztása után a megfelelő jegytípus és a megvásárolni kívánt belépőjegyek számának megjelölésével van lehetőség. Előfordulhat, hogy bizonyos belépőjegy típusok a vásárlás pillanatában nem elérhetőek, vagy a megvásárolható belépőjegyek száma korlátozva van. Ebben az esetben a vásárlás nem lehetséges. Az adott vásárlási tranzakció mindig az aktuális kínálat alapján, az aktuálisan elérhető jegytípusokra, és jegyárakon kezdeményezhető
  2.  A Belépőjegyek kosárba helyezése után elindul egy számláló, amely a képernyő jobb felső sarkában található, és amely azt a hátralévő időt mutatja, amely alatt a vásárlás befejezhető. Ez alatt az idő alatt a kiválasztott Belépőjegyek az Ön számára vannak félretéve olyan mennyiségben és azon az áron, ahogy azok a kosarába kerültek. A hátralévő kosáridő alatt a vásárlást be kell fejeznie és a Belépőjegyek árát ki kell egyenlítenie, egyébként a kosár tartalma törlődik és a Belépőjegyek mások számára is újra elérhetővé válnak. A kosáridő lejárta után bizonyos feltételek teljesülése esetén lehetőség van arra, hogy a kosarat automatikusan helyreállítsuk, amennyiben a megfelelő számú és árú Belépőjegy továbbra is szabadon rendelkezésre áll.
  3. A Belépőjegyek vételáráról, az alkalmazott egyéb díjakról, adókról és a fizetendő végösszegről a képernyő jobb oldalán található részletező egyértelmű tájékoztatást nyújt. Szintén itt van lehetőség kedvezményt biztosító kupon felhasználására, amennyiben ilyen kuponnal rendelkezik.
  4. Amennyiben a Belépőjegy megvásárlása jognyilatkozat(ok)hoz kötött, ezeket a jognyilatkozatokat a vásárlási folyamat során meg kell tennie, egyébként a vásárlás nem folytatható.
  5. A vásárlás fizetés előtti utolsó lépésében van lehetősége megadnia, hogy a Belépőjegyeket saját maga, vagy valaki más számára vásárolja. Amennyiben a Belépőjegyeket át kívánja adni valaki más számára, azt itt megteheti azzal, hogy ebben az esetben a Belépőjegy annak a számára lesz elérhető, akinek azt átadta. Az átadási kísérletről a címzettnek e-mail üzenetet küldünk, akinek az átadott jegy(ek)et el kell fogadnia.
  6. A vásárlás utolsó lépéseként átirányítjuk a biztonságos online fizetést bonyolító pénzügyi intézet, úgynevezett Fizetési Szolgáltató saját weboldalára. Itt kell megadnia a vásárláshoz használt bankkártya összes adatát. Egyéb helyen, ide értve a saját felületeinket is bankkártya adatot nem kérünk Öntől és azokat nem is tároljuk. A fizetés során kövesse a Fizetési Szolgáltató egyértelmű utasításait. Amennyiben a fizetése sikeres, a Fizetési Szolgáltató visszairányítja a webáruházunkba, ahol hamarosan mi is megerősítjük a vásárlás tényét illetve a fizetés sikerességét, majd e-mailben is megerősítjük ugyanezeket az információkat.
  7. A sikeres vásárlás megerősítésekor úgy a webáruházban, mint az e-mailben elérhetővé teszünk egy egyedi linket, amelyen keresztül a Belépőjegyek letölthetőek. Szintén e-mailben kerül megküldésre a vásárlást igazoló, pénzügyi- és számviteli szabályoknak megfelelően kiállított elektronikus számla.

7. Amikor a Vásárló Belépőjegyet vásárol a Szolgáltató rendszerén keresztül, a jegyvásárlás a fizetés sikeres megtörténte, és a bank megfelelő visszajelzése után gyakorlatilag azonnal, valós időben megtörténik a Vásárlás, a megrendelt Belépőjegyeket elektronikus formában azonnal kézhez kapja.

8. Amennyiben Ön a vásárlást követő néhány percen belül nem kapja meg a megvásárolt belépőjegyeket, ennek oka feltételezhetően kapcsolati hiba. Ebben az esetben nem szabad megismételni a jegyvásárlási tranzakciót! Haladéktalanul kapcsolatba kell lépni a Rendezvényszervező ügyfélszolgálatával, amely a problémát orvosolja.

VI. VÉTELÁR, FIZETÉSI ÉS SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

1. A vételár kiegyenlítésére, a fizetési módokra vonatkozó részletes szabályokat a jelen ÁSZF és a Platformszolgáltató Felhasználói Feltételei tartalmazza.

2. A Belépőjegyek és termékek árának meghatározása a Rendezvényszervező hatáskörébe tartozik. Fenntartja magának a jogot, hogy bármikor megváltoztassa a vételárat, illetve a járulékos költségek mértékét. Az árváltoztatás joga nem alkalmazható a már megkezdett vásárlásokra.

3. 30 perc elteltével a kosáridő lejár és a kosár tartalma automatikusan törlődik (egyes esetekben a kosáridő ettől hosszabb, vagy rövidebb lehet, amelyet az adott oldal pontosan és folyamatosan mutat).

4. A banki fizetés során felmerülő esetleges hibákért a Jegyértékesítő nem vállal felelősséget.

5. A vásárlást megerősítő automatikus visszaigazoló e-mailt a Jegyértékesítő a Vásárló által megadott e-mail címre küldi meg. A hibás e-mail cím megadásából fakadó minden kárért a Vásárlót terheli a felelősség. Amennyiben a visszaigazolás amiatt nem érkezik meg időben, mert a Vásárló hibás e-mail címet adott meg regisztráció és/vagy vásárlás során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni, a Szolgáltató kizárja a felelősségét a megrendelés kiküldésének meghiúsulásáért. 

6. A Szolgáltatás keretében fizetés nélküli foglalásra nincs lehetőség. A fizetés és az elektronikus Belépőjegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az e-ticket kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A szolgáltatás teljesítése automatikus.

7. A Vásárló a vásárlásról ún. e-számlát (elektronikus számlát) kap. Az e-számla elektronikus jelek formájában tartalmazza a számla adatokat, csak elektronikus formában állítható ki, továbbítható és tárolható, annak papír alapú módozata eredeti hiteles dokumentumként nem használható. A Szolgáltató az e-számlát a Vásárló által megadott adatok alapján, automatikusan, az E-számla szolgáltató (Számlázz.hu, üzemeltető: KBOSS.hu Kft., adószám: 13421739-2-13, cégjegyzékszám: 13-09-101824, székhely: 2000 Szentendre, Táltos u. 22/b). közbeiktatásával bocsátja ki.  Az elektronikus számlákat a számlázz.hu a saját székhelyén őrzi.
A Vásárló a vásárlási folyamat megindításával kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az e-számlát, illetve adatai átadását az e-számla szolgáltatója részére.

Az ajándékutalványt az Áfa törvény 259.§.15. pontja a pénzhelyettesítő eszközök között sorolja fel, és mint ilyen nem terheli áfa fizetési kötelezettség. A pénzhelyettesítő eszköz értékesítése nem minősül termékértékesítésnek, így mentesül a számla-kibocsátási kötelezettség alól, feltéve, hogy az ügyletről számviteli bizonylat kerül kiállításra. Az ajándékutalvány vásárlásakor kiállított kibocsátói bizonylat adatainak utólagos módosítására nincs lehetőség.

8. Amennyiben a vásárló a számlán szerepeltetni kívánt vevői adatokat tévedésből helytelenül adta meg, és a számla ezzel a helytelen tartalommal került kiállításra, úgy a vásárlónak egy alkalommal lehetősége van a számla módosítását kérni. A számviteli és adózási kötelezettségekre és határidőkre tekintettel a módosítási igényt a számla teljesítési dátumának naptári hónapjában, valamint az azt követő naptári hónap 5. naptári napján belül szükséges jelezni. A vásárló a számlamódosítási igényét az ügyfélszolgálatnak (hello@maczkoadam.hu címre) továbbított e-mailben kérheti.

9. A vásárlás elektronikus bizonylatait a Szolgáltató a Platformszolgáltató által biztosított fiókjában digitálisan, a számlákat pedig – értékesítési formától függően – elektronikus formában a Szolgáltató a Számlázz.hu fiókjában őrzi meg.

10. A kiválasztott Szolgáltatás vételárát többféle fizetési megoldással lehetséges kiegyenlíteni.   A Vásárlás folyamata a Simplepay felületén keresztül történik, amelynek működéséért és az esetlegesen felmerülő hibáiért, azok kijavításáért az OTP Mobil Kft. (1138 Budapest, Váci út 135-139. B. ép. 5. em., adószám: 24386106-2-44) felel.
A  rendelkezésére álló fizetési megoldások készlete időnként változhat. Az aktuálisan elérhető fizetési megoldásokról a honlapon a konkrét termék megrendelésekor tájékozódhat.

11. Nem alkalmazunk hátrányos területi megkülönböztetést az egyes megrendelőkkel szemben. A külföldi megrendelésekre is jelen ÁSZF rendelkezései irányadóak azzal, hogy a jelen pont értelmezésében Vásárlónak

  • az a Fogyasztó minősül, aki valamely EU tagállam állampolgára, vagy valamely EU tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy 
  • az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást.

12. A Honlapon található tartalom és az Önnel folytatott levelezésünk és egyéb adatközléseink főleg magyar nyelven történnek, és nem vagyunk kötelesek a Vásárló választása szerinti nyelven levelezni/telefonálni a Vásárlóval.

VII. ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOG

1, A vásárlás a “Fizetés” gomb megnyomása előtt bármikor, következmények nélkül megszakítható.

2. A Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) bekezdése l) pontja alapján az elállási jogát, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól, vagy adott időszak alatt vehető igénybe. Ebben az esetben a Szolgáltatónak nem áll módjában sem a Belépőjegyet visszaváltani, sem a vásárlás értékét visszatéríteni (az előadás elmaradása esetének kivételével).

3. Elállási és felmondási jog a fogyasztónak minősülő Vásárlókat illetik meg. Fogyasztó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. Ennek megfelelően cégek, intézmények, közületek stb. (jogi személyek) nem gyakorolhatják az alábbiak szerinti elállási jogot.

4. Abban az esetben, ha a Vásárló olyan jegyet vásárolt, amely nem adott időpontra szól (pl. bármikor felhasználható múzeumi belépők stb.), illetve, ha a jegyen kívül olyan más terméket (pl. könyv, kiadvány, merchandising termékek stb.) vásárolt, amelyre vonatkoznak a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben szabályozott fogyasztói elállási és felmondási jog szabályai, akkor ezek a jogok az alábbi módon érvényesíthetők:

4.1. Az elállási és felmondási jog a fent részletezett esetében a Fogyasztó jogosult – a termék adásvételére irányuló szerződés esetén – a

  1. terméknek,
  2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, 

a kézhezvételétől számított 14 napon belül elállni, a jelen ÁSZF 2. mellékleteként csatolt elállási és felmondási nyilatkozatminta felhasználásával, vagy erre irányuló egyéb egyértelmű nyilatkozat útján. A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

5. Az ÁSZF 2. mellékleteként csatolt minta kitöltésén túlmenően olyan e-ticket vagy voucher esetén, amely nem adott időpontra szól (pl. bármikor felhasználható múzeumi belépők stb.) a Vásárlónak meg kell jelölnie az e-ticketen/voucheren szereplő kódszámot. Nyilatkozni kell továbbá arra nézve, hogy a Vásárló a jegyet nem használta fel. A jegyet nem szükséges megküldeni, mert azt a Szolgáltató elektronikusan érvényteleníti.

6. Amennyiben a Vásárló nem Belépőjegyet, hanem valamely merchandising árut vásárolt, vagy nem adott időpontra szóló jegyét kinyomtatott formában futárszolgálat útján kapta meg, úgy azt legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül vissza kell küldenie a Rendezvényszervező székhelyére (2194 Tura, Vasút utca 26.). A Vásárlót terheli az áru visszaküldésének költsége. A Vásárló felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

7. Ha a Vásárló jogszerűen eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. A visszajáró összeget a Szolgáltató a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Vásárlónak járó összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

8. Az elállási és felmondási jogról további tájékoztatót talál a jelen ÁSZF 3. mellékleteként csatolva.

VIII. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG

1. A kellékszavatosságról és termékszavatosságról szóló tájékoztató a jelen ÁSZF 4. melléklete.

IX. A SZOLGÁLTATÓ SZOLGÁLTATÁSÁNAK KORLÁTAI

1. A Vásárló tudomásul veszi, hogy az internet sajátosságai miatt a Rendszer folyamatos üzemeltetése a Szolgáltató előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. A Szolgáltató ennek megfelelően nem garantálja a Szolgáltatás és a kapcsolódó weblap hibamentes és zavartalan működését, illetőleg, hogy a Szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz.

2. A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás vagy a kapcsolódó honlap karbantartása érdekében, vagy egyéb biztonsági megfontolások miatt a Szolgáltatást részlegesen vagy teljes egészében szüneteltetni minden előzetes tájékoztatás vagy értesítés nélkül.

3. A Szolgáltató csak a neki felróható szándékos vagy súlyosan gondatlan hibákkal okozott károkért felel. A felelősség mértéke nem haladhatja meg a vásárlási tranzakció értékét.

4. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felelős semmilyen olyan kárért vagy visszaélésért, amely a bankkártyával történő fizetés során vagy következtében keletkezik.

5. A Szolgáltató kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Vásárló vagy harmadik személy szerződés-, illetve jogellenes tevékenysége vagy mulasztása okozott.

X. RENDEZVÉNYRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

1. A Rendezvény a meghirdetettnek megfelelő lebonyolítása a Rendezvényszervező kötelezettsége. A Rendezvényszervező neve és más azonosítási adatai az ÁSZF I. pontjában és a Belépőjegyen is szerepelnek.

A Rendezvényen való részvétel kapcsán a szolgáltatási jogviszony és szolgáltatási kötelezettség a Vásárló vagy a Belépőjegyet felmutató személy, illetve a Rendezvényszervező között jön létre. Ezt a jogviszonyt a Rendezvény, illetve a Rendezvényszervező hivatalos honlapján található szabályzatok határozzák meg. A részvételi feltételek, a Rendezvény, illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendje előadásonként és rendezvényenként jelentősen eltérhet. Ezeket a szabályokat a Rendezvényszervező jogosult megállapítani, így a Vásárló a Rendezvényszervezőtől tud a szabályok felől érdeklődni. A Belépőjegyek megvásárlásakor, illetve a belépéskor a házirend elfogadása kötelező.
Az online vásárlási felületet biztosító szolgáltató, azaz Platformszolgáltató nem részese a Rendezvényszervező és a Vásárló (illetve a jegy mindenkori birtokosa) közötti esetleges jogvitának, amely a Rendezvény minőségének elégtelensége vagy a rendezvény elmaradása miatt indul. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Platformszolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a megvásárolt Belépőjeggyel látogatott Rendezvény megtartása, illetve az azon fellépő művészek, sportolók stb. előadásának illetve részvételének minősége, a rendezvény lebonyolítása, megtartása kapcsán.

2. A Belépőjegy szabadon átruházható, kivéve, ha a Belépőjegy névre-szóló és/vagy ha az adott Rendezvény szervezője ettől eltérően rendelkezik, de ebben az utóbbi esetben a Rendezvény adatlapja tartalmaz erre vonatkozó szabályokat. A Vásárló kijelenti, hogy a Belépőjegyet csak akkor adja át más személynek, ha az új jegybirtokos a Szolgáltató és a Rendezvényszervező ÁSZF-ét, Adatkezelési Tájékoztatóját, valamint a Rendezvény Házirendjét elfogadta.

3. Amennyiben a Belépőjegyen más nem kerül feltüntetésre, a Belépőjegy a feltüntetett Rendezvényre egyszeri alkalommal történő belépésre jogosítja fel annak felmutatóját, egy főt.

4. A Belépőjegyen feltüntetett kezdési időpont tájékoztató jellegű, a tényleges kezdés időpontja ettől eltérhet.

5. A Belépőjegyet a Rendezvényszervező a Rendezvény helyszínén elektronikusan ellenőrizheti, amely azt azonnal érvényteleníti. A beléptetés során az első érvényesítés érvényes, amelyet a Rendezvényszervező beléptető-rendszere az adott vonalkóddal beléptetésre elfogadott. Minden további belépési kísérlet érvénytelen és a belépés megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet felmutató személye megegyezik-e az eredetileg az e-ticket belépőjegyet vásárlóval. Az ilyen okból történő kizárás miatt Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető.

6. A Belépőjegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség kizárólag a vásárlót terheli. Elveszett, megrongálódott, megsemmisült Belépőjegy pótlására nincs lehetőség.

7. Bizonyos Belépőjegyek csak bizonyos felhasználó kört jogosítanak fel a belépésre (diák/hallgatói belépő,szakmai jegy, tiszteletjegy stb.) A jogosultság meglétét a Szolgáltató a vásárláskor nem vizsgálja. A Rendezvényszervező vagy a megbízott biztonsági szolgálat jogosult annak ellenőrzésére, hogy a Belépőjegy felmutatója jogosult-e a speciális belépőjegy használatára. A belépés mindaddig megtagadható, amíg a használat jogosultságát a belépőjegy felmutatója nem igazolja. Az ilyen indokból történő kizárás esetén a jegy Vásárlója, illetve a Belépőjegy felmutatója kártérítésre nem jogosult.

8. Bizonyos esetekben a Belépőjegyek a Rendezvény területén belül is csak bizonyos területek látogatására jogosítanak fel.

9. A Rendezvényt mindenki csak a saját felelősségére látogathatja. Bár a Rendezvényszervező minden tőle elvárhatót megtesz a Rendezvény biztonságos lebonyolítása érdekében, az esetlegesen felelőtlenül viselkedő látogatók miatt felelősséget nem vállal. Bódultság, kábítószer- vagy egyéb tudatmódosító szer hatása alatt a Rendezvény még érvényes Belépőjegy felmutatása mellett sem látogatható. A Rendezvényszervező ebben az esetben megtagadhatja a Rendezvényre való belépést.

10. A részvételi feltételek, a Rendezvény, illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendjének betartása kötelező! A Rendezvényszervező, az őt képviselő szolgáltató vagy biztonsági szolgálat és egyéb rendvédelmi szervek a Rendezvény biztonságos lebonyolítása, illetve a Rendezvényen tartózkodó látogatók zavartalan szórakozásának biztosítása érdekében a Szabályzatok rendelkezéseit súlyosan figyelmen kívül hagyó vagy durván megszegő rendbontó személyt távozásra felszólíthatja, a Rendezvény helyszínéről eltávolíthatja. Az ilyen okból történő kizárás esetén Rendezvényszervező semmilyen kártérítésre vagy kompenzációra nem kötelezhető.

11. A Rendezvényről kép- és hangfelvétel készülhet, amelyen a Rendezvény látogatói rögzítésre kerülhetnek; a Rendezvény látogatója ebből fakadóan nem támaszthat a Szolgáltató felé semmilyen igényt.

12. Mobiltelefonnal vagy más, amatőr képrögzítő eszközzel felvételek készíthetők, azok magáncélú felhasználása, amíg az más személyek személyiségi jogait nem sérti engedélyezett. Tilos mindamellett a videó- és hangfelvétel készítése és a felvételek kereskedelmi célú értékesítése vagy üzleti célú felhasználása. Videó- és hangfelvétel készítése, illetve a készült képek üzleti célú használata kizárólag engedéllyel lehetséges!

13. Szabad téren megrendezett Rendezvény esetében a Rendezvényszervezőnek lehetősége van tartalék rendezvénynapot (esőnap) vagy rossz idő esetén zárt helyszínt (esőhelyszín) meghirdetni. Amennyiben az esőnap dátuma meghirdetésre vagy a helyszín módosításra került, a Rendezvényszervező bármikor dönthet úgy, hogy a Rendezvényt az “esőnapon” vagy “esőhelyszínen” tartja meg. A Rendezvényszervező erről a döntésről a Vásárlókat a Weboldalon keresztül haladéktalanul tájékoztatja.
A Vásárló a jegyvásárlással automatikusan tudomásul veszi, hogy a Rendezvényszervező szabadon dönthet az adott rendezvény esőnapon vagy esőhelyszínen való megtartása mellett, emiatt nem illeti meg elállási jog. A Rendezvényt időjárás miatti megszakítás, idő előtti befejezés, vagy késleltetett kezdés mellett is megtartottnak kell tekinteni, amennyiben a Rendezvény a tervezett hosszához képest több mint fele megtartásra került, illetve kezdése  a tervezett hosszának 50 százaléknál kevesebbet csúszik, vagy 25 százaléknál kevesebb ideig kell szüneteltetni. A Rendezvényszervező jogosult ettől eltérő szabályokat meghatározni az esőnapra, illetve a részben megtartásra került Rendezvényekre vonatkozóan.

14. Műsorváltozás, dátum- és helyszínmódosítás esetén, amennyiben feltételezhető, hogy az új műsor, új dátum és/vagy az új helyszín ismeretében a Vásárló nem kötötte volna meg a szerződést (nem vásárol jegyet), Vásárlói igényre a Rendezvényszervező biztosítja részére a szerződéstől való elállás (Jegyvisszaváltás) lehetőségét. A jegyvisszaváltás lehetőségéről, annak lebonyolításáról, illetve a műsorváltozás, illetve dátum- és/vagy helyszínmódosítás közzétételével egy időben, Rendezvényszervezői Közlemény útján tájékoztatja a Vásárlókat. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a jegyek visszaváltásának folyamatát, helyszínét, határidejét a Rendezvényszervező dönti el és annak megvalósulásáért a Rendezvényszervező a felelős. A Belépőjegyeket nem kell visszaküldeni, bemutatni, a Rendezvényszervező a jegyrendszerben szereplő adatok alapján váltja vissza.

A Szolgáltató a Belépőjegyek visszaváltására vonatkozó megbízás hiányában annak visszaváltására, vételárának visszatérítésére nem kötelezhető. A Belépőjegy árán felül a Rendezvényszervező nem köteles semmilyen vélt vagy valós kár, költség megtérítésére. A Rendezvény elmaradásán kívül egyéb esetekben a Belépőjegyek visszaváltására nincs mód. A Rendezvény elmaradása esetén a Belépőjegy megvásárlása során igénybe vett egyéb szolgáltatások árának visszatérítésének jogosságát aszerint kell megítélni, hogy az egyes szolgáltatások a szolgáltatás nyújtója által teljesítésbe mentek-e. A felszámított kényelmi díj a jegyvásárlási rendszer használatának a díja, nem tartozik a jegyárhoz. Az előadás elmaradása esetén a kényelmi díj visszatérítésre kerül, kivéve, ha az elmaradásra olyan okból kerül sor, amelyet a X.15. pont részletez.

15. Amennyiben a Rendezvényszervező hatókörén kívül eső, Vis Maiornak minősülő ok – háború, lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz, járványügyi hatósági határozat, intézkedés vagy javaslat, természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar vagy más előre nem látható és elháríthatatlan akadály stb. – következményeként nem képes szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy a szerződésszerű teljesítés elmaradásáért a Rendezvényszervező nem felel, és a szerződés megszűnik. A fent felsorolt körülmények következményeképpen lemondott esetén a Rendezvényszervező a lehető leghamarabb értesíti a Vásárlókat. Az akadály megszűnése után a Rendezvényszervező saját döntése szerint pótolhatja az elmaradt Rendezvényt. Rendezvény elmaradása esetén a Vásárlók kártalanításáról a Rendezvényszervező dönt. A Szolgáltató a belépőjegy vételárának visszafizetésére nem köteles.

XI. FELELŐSSÉG, A HONLAPON MEGJELENŐ VÉDJEGYEK ÉS SZERZŐI JOGOK

1. A Vásárló a Honlapot, a jegyvásárlás felületét kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő károkért a szándékosan vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

2. A Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

3. A Webáruház oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más Webáruházak oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Rendezvényszervező nem vállal felelősséget.

4. Amennyiben Ön a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezze a Jegyértékesítő felé. Ha a Jegyértékesítő a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

5. A Vásárló által a honlap használatával kapcsolatban közölt megjegyzéseken (pl. chat, blog), észrevételeken, javaslatokon és ötleteken a Szolgáltató korlátlan és kizárólagos felhasználási jogosultságot szerez, ez azonban nem jelenti azt, hogy bármely bejegyzés, megjegyzés stb. a Szolgáltató véleményét tükrözné. A Szolgáltató korlátozás nélkül jogosult a weblap használói észrevételeinek hasznosítására, felhasználására, átadására, közzétételére, törlésére, nyilvánosságra hozatalára anélkül, hogy ezért bármilyen módon ellenszolgáltatást kellene nyújtania.

6. Szerzői jogok: A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege, blogbejegyzésben írt cikkek és technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt állnak. A Szolgáltató, és/vagy a Szolgáltató szerződött partnere a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlap, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát, fotót és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást). 

6.1. A fentiekben meghatározott, felhasználási engedély nélküli tartalom felhasználása esetén a Szolgáltató kártérítés, kötbér és/vagy sérelemdíj követelésére jogosult. 

6.2. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. 

6.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Webáruház által foglalt minden más domain névre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Webáruház adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató előzetesen írásbeli engedélyt adott. 

6.4. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Webáruház által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Webáruház adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

7. Jogról lemondás feltételei: A Szolgáltató részéről bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Amennyiben a Szolgáltató valamely, jelen ÁSZF alapján őt megillető jogát nem gyakorolja, nem tekinthető az adott jogról történő lemondásnak.

XII. PANASZKEZELÉS MÓDJA

1. A panaszkezelési feladatokat a Rendezvényszervező végzi. Termékkel, szolgáltatással vagy a Webáruház értékesítési tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait közvetlenül a Szolgáltatónál teheti meg.

2. A Szolgáltató minden munkanapon 9:00-től 17:00-ig ügyfélszolgálatot működtet, e-mailben a hello@maczkoadam.hu  címen. Termék visszaküldése esetén a Szolgáltató székhelyére szükséges visszaküldeni: 2194 Tura, Vasút utca 26.

3. Rendezvényszervező telefonos ügyfélszolgálatot nem üzemeltet, személyes ügyfélforgalmat – a Rendezvény ideje alatt a Helyszínen biztosított információs szolgáltatáson túl – nem bonyolít.

4. A Rendezvényszervező a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közléséről.

5. A panasz elutasítása esetén az elutasítás indokáról tájékoztatja. A panasz elutasítása esetén a Rendezvényszervező köteles Önt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

6. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: A Vásárló a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 378/2016. (XII. 2.) Korm. rend. általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalokat jelölte ki a jogszabály.A kormányhivatalok elérhetősége: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

Az adott ügy elbírálására a Vásárló, illetve a Rendezvényszervező székhelye szerinti kormányhivatal illetékes. A kérelem bármelyik illetékes kormányhivatalhoz benyújtható. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Kormányhivatal: Pest Vármegyei Kormányhivatal (Cím: 1052 Budapest, Városház utca 7., Levelezési cím: 1052 Budapest, Városház utca 7.)

7. Békéltető testületi eljárás: Amennyiben a Szolgáltató a Fogyasztó panaszát elutasítja, úgy a Fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó a Webáruházzal közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése. E célból a békéltető testület megkísérli a felek közötti egyezség létrehozását, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Elérhetőségek: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület neve: Pest Vármegyei Békéltető Testület, székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2., levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

8. Az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező Vásárlók, akiknek a szokásos tartózkodási helyük nem Magyarországon van és amennyiben határon átnyúló fogyasztói jogvitájuk az interneten keresztül vásárolt termék, vagy szolgáltatás kapcsán, igénybe vehetik az online vitarendezési platformot. További információk a különböző jogérvényesítési lehetőségekről a jelen ÁSZF XII.5. pontjában találhatók.

Elérhetőség: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU  

9. Bírósági eljárás kezdeményezése: Amennyiben a Vásárló nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

XIII. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

1. A jegyforgalmazónál való jegyvásárlás során az ÁSZF 1. mellékletében szereplő összefoglalót el kell fogadtatni a jegyvásárlóval, amely szabályok írásbeli szerződést hoznak létre a Vásárló és a Szolgáltató között. A Rendezvényszervező felkéri a vele szerződéses kapcsolatban álló jegyforgalmazókat, hogy tegyék elérhetővé jelen ÁSZF-et, de legalább az ÁSZF 1. mellékletében szereplő összefoglalót a jegyvásárlóknak, akiknek nincs alkalmuk a Szolgáltató ÁSZF-ét on-line módon részletesen áttanulmányozni. Ezzel azok az ügyfelei is megismerhessék a Belépőjegyekkel kapcsolatos szabályokat, akik nem közvetlenül a Szolgáltató Rendszeréből vásárolnak

2. A Rendezvényszervező jogosult alvállalkozókat, adatfeldolgozókat igénybe venni. Az alvállalkozókért úgy felel, mintha a szolgáltatást maga nyújtotta volna.

3. A Rendezvényszervező a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexnek nem aláírója és annak nem vetette alá magát.

4. A jelen ÁSZF magyar nyelven készült, értelmezésében a magyar jog szabályai az irányadók.

5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó rendelkezései megfelelően irányadók.

1.MELLÉKLET

Maczkó Ádám EV. szerződése a jegyirodában jegyet vásárlóknak

A jegyirodákban Jegyet vásárlókra is vonatkoznak a jelen ÁSZF X. pontjában szereplő szabályok, amelyről a jegyiroda – a fennálló szerződése értelmében – köteles a jegyvásárlót tájékoztatni.

2.MELLÉKLET

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(Kérjük, csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza, ha olyan jegyet vásárolt, mely nem adott időpontra szól, illetve, ha nem jegyet, hanem más árut vásárolt.)

 “Címzett: Maczkó Ádám EV.

2194 Tura, Vasút utca 26.

hello@maczkoadam.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés (jegyvásárlás) időpontja /átvétel időpontja:

Az elektronikus jegy kódszáma / online esemény esetén, vagy más áru vásárlása esetén a vásárláshoz tartozó számla száma: 

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a jegyet nem használtam fel / az online eseményt nem tekintettem meg. (Csak abban az esetben, ha jegyvásárlás történt.)

 A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A vásárláskor használt e-mail cím: 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:…”

3.MELLÉKLET

Tájékoztatás az elállási jogrólAz elállás a fogyasztó joga

A Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) bekezdése l) pontja alapján az elállási jogát, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól, vagy adott időszak alatt vehető igénybe. Ebben az esetben a Szolgáltatónak nem áll módjában sem a Belépőjegyet visszaváltani, sem a vásárlás értékét visszatéríteni (az előadás elmaradása esetének kivételével).

Elállási jog érvényessége: Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltató részére. Amennyiben a Fogyasztó postai úton küldi meg elállási nyilatkozatát, akkor a postára adás dátumát, amennyiben e-mailen keresztül, akkor az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Javasoljuk, hogy a Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma, különös tekintettel az alábbiakra (bizonyítási teher).

Bizonyítási teher: A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a vonatkozó jogszabályokban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Elállási jog gyakorlása után: A Szolgáltató köteles e-mailben ésszerű határidőn belül visszaigazolni a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. 

Fogyasztó kötelessége: A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt Terméket a Szolgáltató által a jelen ÁSZF I. pontjában feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a Terméket.

Visszaküldési költség: A Terméknek a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltató nem vállalja át a visszaszállítás lebonyolítását, illetve költségét a Fogyasztótól. A Szolgáltató az utánvéttel vagy portósan visszaküldött csomagot nem veszi át. A Termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Fogyasztói felelősség a Termék értékcsökkenéséért elállás esetén: A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a Termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését. 

Vételár visszatérítése: Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást (termék ára), ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. 

Visszajáró összeg visszatartása: A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Webáruház a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Visszajáró összeg megfizetésének módja: A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató. Az ilyen visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Elállás, vagy csere esetén a visszaérkező csomag vizsgálata: A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálására három fős bizottság jelenlétében kerül sor. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van. 

4.MELLÉKLET

Szavatossági, jótállási jogokról

Jelen mellékletben foglalt tájékoztató egy része nem vonatkozik a Szolgáltató által értékesített termékekre. Amennyiben bármilyen kérdése van az Önt megillető szavatossági, jótállási jogokról, keresse ügyfélszolgálatunkat a jelen ÁSZF I. pontjában feltüntetett elérhetőségeken.

A tájékoztatóban megadott jogaival akkor élhet, ha a Webáruház hibásan teljesített. Hibás teljesítésről akkor beszélünk, ha a Webáruház szolgáltatása (a Termék) nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Fontos, hogy a Webáruház nem teljesített hibásan, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte vagy ismernie kellett (pl. minőségcsökkent leértékelt Termék esetén).

Az alábbiak teljesülése esetén minősül szerződésszerűnek a Webáruház szolgáltatása (a Termék vagy egyéb kapcsolódó szolgáltatások):

  1. meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
  2. alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a Webáruház tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;
  3. rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást -; és
  4. biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

További feltétele a szerződésszerű teljesítésnek az, hogy a Termék vagy a Webáruház egyéb szolgáltatása:

a. alkalmas legyen azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;

  • rendelkezzen a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a Webáruház, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését;
  • rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és

b. meg kell felelnie a Webáruház által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

Fontos: A Webáruház szolgáltatásának nem kell megfelelnie a (ii) pontban említett nyilvános kijelentésnek, ha a Webáruház bizonyítja, hogy

  1.  a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie
  2. a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy
  3. a nyilvános kijelentés a fogyasztó szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

Hibás teljesítés áru adásvételi szerződés esetén

A Webáruház hibásan teljesít, ha a Termék hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

  1. az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a Webáruház végezte el, vagy a Webáruház felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
  2. az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a Webáruház által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

Ha az adásvételi szerződés szerint az árut (Terméket) a Webáruház helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a Webáruház felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a Webáruház által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a Webáruház felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

  1. két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
  2. két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

következik be vagy válik felismerhetővé.

Hibás teljesítés digitális elemeket tartalmazó áru esetén

Digitális elemeket tartalmazó áru esetében a Webáruháznak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről – ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.

A Webáruháznak a frissítés elérhetővé tételét az alábbi időtartamokig kell biztosítania:

 Ha az adásvételi szerződés

  1. a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor addig, amíg az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy
  2.  a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás tekintetében meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két évig vagy két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt.

Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a Webáruház nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy

  1.  a Webáruház tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és
  2. a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem a Webáruház által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.

Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér a jelen Tájékoztatóban leírt követelményektől, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

Szavatosság és jótállás viszonya

A jótállás és a szavatossági jogok egymás mellett érvényesülnek. Alapvető különbség köztük, hogy jótállás esetén a Fogyasztó számára kedvezőbben vannak megállapítva a bizonyítási teher szabályai. 

Hibás teljesítés

Egy Termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

Nem minősül hibás teljesítésnek az, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ismernie kellett.

Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Kellékszavatosság

Ön a Webáruház hibás teljesítése esetén a Webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a 373/2021. (VI.30) Korm. rendelet szabályai szerint. Fogyasztói szerződés keretében vásárolt új termék vásárlása esetén az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait érvényesíteni már nem tudja. 

Használt termékek esetében 2 évnél rövidebb elévülési határidő is kiköthető. A Webáruház az általa értékesített használt termékek esetében minden esetben 1 év szavatosságot vállal, melynek értelmében Ön 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényét. Amennyiben nem fogyasztói szerződésről van szó, a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Ön közvetlenül a Webáruházzal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

a. Kellékszavatosság keretében érvényesíthető igények

Ön – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Webáruház számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Webáruház költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Webáruházzal. 

Ön a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra a Webáruház adott okot.

Ha a szavatossági igényét a Terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a Termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

b. A Webáruház mentesülése a kellékszavatossági kötelezettsége alól

A szerződés teljesítésétől számított 6 hónapon (áru és digitális elemet tartalmazó áru adásvétele  esetén 12 hónapon) belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a Terméket a Webáruháztól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Webáruház csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a Termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett.

Amennyiben a Webáruház bizonyítani tudja, hogy a hiba oka Önnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap (áru és digitális elemet tartalmazó áru adásvétele esetén 12 hónap) eltelte után azonban már köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

Kellékszavatossági szabályok áru adásvételére irányuló fogyasztói szerződés esetén

A Webáruház megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Webáruháznak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  1. a Webáruház nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a lent meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét,
  2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Webáruház megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
  3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
  4. a Webáruház nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Webáruház észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Webáruházat terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Webáruház nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Webáruház rendelkezésére kell bocsátania.

Feltételek:

A Webáruháznak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Webáruháznak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy – a fenti bekezdés szerint – az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

  1.  a fogyasztónak a Webáruház költségére vissza kell küldenie a Webáruháznak az érintett árut; és
  2. a Webáruháznak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Termékszavatosság 

A Termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – elállhat vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

Önt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

a. Termékszavatosság keretében érvényesíthető igények

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. 

b. A gyártó mentesülése a termékszavatossági kötelezettsége alól

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén a Webáruház jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl. műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei eladása esetén.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új Termékekre terjed ki és csak a Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. 

A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíthet.

A Webáruház az egyes Termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a Termék a Vásárló általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. 

A Webáruház jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállás időtartama:

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250 000 forint eladási ár felett három év.

A fenti határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Ön a Terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni.  

A jótállási határidő a fogyasztási cikk Ön részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Webáruház vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha Ön a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. 

A jótállási idő a Terméknek vagy a Termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) Termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Jótállás keretében érvényesíthető igények

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén Ön:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Webáruháznak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Önnek okozott érdeksérelmet.
  • ha a Webáruház a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, az Ön érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ön – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Webáruház költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Jótállási igény érvényesítését kizáró hibák

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a Termék Ön részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Webáruház, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

A jótállási/szavatossági igény esetén történő eljárás (fogyasztónak minősülő Vásárló esetén)

Ön a kijavítás iránti igényét választása szerint a Webáruház székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Webáruház által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Jótállási igényeit a meghatározott elérhetőségeken keresztül jelentheti be a Webáruház felé.

A szerződés megkötésének bizonyítása Önt terheli (számlával, nyugtával).

A Webáruházat terhelik a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek.

A Webáruház köteles az Ön által nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet felvenni, és annak másolatát késedelem nélkül, igazolható módon az Ön rendelkezésére bocsátani.

A kijavítást vagy kicserélést – a Termék tulajdonságaira és az Ön által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ön érdekeit kímélve kell elvégezni.

Ha az Ön által bejelentett szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségéről annak bejelentésekor a Webáruház nem tud nyilatkozni, álláspontjáról öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni Önt.

A Webáruház a jegyzőkönyvet felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság számára bemutatni.

A Webáruház törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Webáruház Önt tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás az Ön előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon történik.

Ha a Termék cseréjére nincs lehetőség, a Webáruház köteles az Ön által bemutatott számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni. A nyolc napos határidő a kijavításra előírt harmincnapos határidő eredménytelen elteltekor kezdődik.

A kijavítás egyéb szabályai kötelező jótállás esetén

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára eltérő megállapodást nem köthetnek.

Ha a jótállási időtartam alatt: 

  1. a Termék első alkalommal történő javítása során a Webáruház részéről megállapítást nyer, hogy a Termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Webáruház köteles a Terméket nyolc napon belül kicserélni,
  2. a Termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – az Ön eltérő rendelkezése hiányában, vagy ha nem igényli a vételár arányos leszállítását, és Ön fogyasztóként nem kívánja a fogyasztási cikket a Webáruház költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Webáruház köteles a Terméket nyolc napon belül kicserélni,
  3. ha a Termék kijavítására a kijavítási igény Webáruház részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – az Ön eltérő rendelkezése hiányában – a Webáruház köteles a Terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. 

Amennyiben a fogyasztási cikk a negyedik alkalommal hibásodik meg, Ön jogosult a Webáruház felé kijavítási igénnyel fordulni, vagy a vételár arányos leszállítását kérni a Webáruháztól, vagy a fogyasztási cikket a Webáruház költségére kijavítani. Amennyiben Ön ezen jogaival nem él, vagy erről nem nyilatkozott, a Webáruháznak a fogyasztási cikket 8 napon belül ki kell cserélnie, ha erre nincs lehetőség, a számlán, vagy nyugtán szereplő eladási árat 8 napon belül vissza kell térítenie Önnek.

A kijavítás során a Termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a Webáruház szavatossági vagy jótállási kötelezettségének az Ön által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

A jótállási idő a Terméknek vagy a Termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) Termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Három munkanapon belüli csereigény

Ha Ön a Termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Webáruház nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a Terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Párhuzamos jogérvényesítés tilalma

Önt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. 

A jótállás tehát nem érinti az Ön jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Jogviták rendezése

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, Ön békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.

A Webáruház nem vállal szavatosságot és felelősséget az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a Termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.